woensdag 18 november 2015

De lieve sociaal werker

In mijn vorige blogbericht, amper enkele dagen geleden, beloofde ik nog plechtig aan mezelf dat ik zou bewijzen dat deze lieve sociaal werkster ook een agressieve verkoopster kan zijn. Amper enkele dagen later moet ik helaas toegeven dat geen enkel botje in mijn lijf kaas gegeten heeft van marketing. Helaas, als iets niet je ding is moet je dat ook durven toegeven. Vandaag nam ik dus, na amper vijf werkdagen, afscheid van mijn eerste Nieuw Zeelandse werkomgeving.
Ik doe dat niet met schaamte of hangende pootjes. Neen, integendeel, ik ben heel erg trots op mezelf dat ik me zover buiten mijn comfortzone heb begeven. Ik heb geprobeerd en ik heb er hard voor gewerkt, maar soms moet je gewoon durven opgeven. We horen al te vaak dat we moeten volhouden en nog een keer proberen. Ik ben het daar niet mee eens. Als je iets echt niet leuk vindt en je komt elke avond met een slecht humeur thuis, dan moet je weg gaan en weg blijven! Waarom zoveel tijd van je dag investeren in iets dat je niet fijn vindt? Nope, daarom ben ik niet naar Nieuw Zeeland gekomen! Tijd voor een nieuw avontuur. Er wacht heus nog wel een nieuwe job op mij.

Toen ik mijn ontslag gaf aan mijn baas, gaf hij me trouwens nog wat wijze woorden mee. Hij vond het enorm bewonderenswaardig dat ik het geprobeerd had. Tevens vond hij dat ik het erg goed gedaan had en bij momenten betere marketing-skills had vertoond dan sommigen die er al langer werken. Hij sloot af met de volgende woorden: "hé, je hebt het goed gedaan, je weet wel, voor een lieve sociaal werkster". Ach...

Na mijn eerste kleine irritatie, "ik ben geen lieve sociaal werker", besefte ik plots waar de waarde van deze job echt in zat: ik ben wel een lieve sociaal werker. Dat is exact wat ik ben en wat ik altijd zal zijn. Dat is wat ik graag doe en ik had een kleine omleiding nodig om dat opnieuw te beseffen. Want, toegegeven, er zijn momenten geweest dat ik twijfelde over mijn roeping. Dus zelfs al heb ik na vijf dagen moeten "opgeven", toch bekijk ik het niet zo: ik ben nu rijker dan enkele dagen geleden. Het-bedrijf-wiens-naam-we-niet-vernoemen heeft me meer geleerd dan ze ooit zullen beseffen...

2 opmerkingen:

  1. Ik zou het niet zien als opgeven maar als een ervaring rijker :-)
    Net jullie blog ontdekt... Ik ben volop bezig met bijlezen.
    Ik veronderstel dat jullie nu in Christchurch wonen?
    Veel succes maar vooral veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen