vrijdag 9 oktober 2015

Just for fun: a food rant

Zij die me goed kennen weten dat eten één van mijn grootste passie's is. Het mag dus ook niet verbazen dat eten behoorde tot de dingen waar ik het meeste naar uitkeek, maar ook de dingen die ik het meeste zou missen bij onze verhuis naar Nieuw Zeeland. De voorbije dagen en weken heb ik een lijstje bijgehouden van eten dat ik mis én eten dat hier lekkerder is. Ik zet het even voor jullie op een rijtje:

- Drinken: er is hier een geweldig aanbod van lekkere zoete drankjes, zoals de New Zealand made L&P (Lemon and Paeroa) of een enorme variëteit aan Lipton zoals Lipton Strawberry Daiquiri. Helaas moet je daarvoor wel het ruime aanbod aan Belgische bieren opgeven of de Lipton Ice Tea met bruis.
- Snacks: Notenmengelingen vind je in alle samenstellingen en smaken, chips niet. Geen Croky Bolognese, geen Lay's paprika, geen peper en zout, .... En neen, "chicken" en "BBQ" zijn geen lekkere smaken! En "vinegar" al zeker niet...
- Groenten: je vindt een aantal groenten die je bij ons zelden of nooit vindt zoals yams en tamarillo. Maar witloof is hier nergens te vinden en courgettes en paprika's zijn duur.
- Frietjes: neen, neen en nog eens neen. Neen, geen frietjes, geen frikandellen, geen mexicano, geen joppiesaus, ... Wel fish and chips. Dat compenseert een beetje maar niet zo heel erg veel.
- Mc Donalds: doet mayonaise op zijn cheeseburger, dat behoeft geen extra uitleg. Dan moet je daarbij bedenken dat mayonaise elders amper te verkrijgen is.
- Brood: hoewel ze andere zaken adverteren met slogans zoals "the best thing since sliced bread", hebben ze blijkbaar het gesneden brood ook nog niet echt uitgevonden. Het is moeilijk om een brood te vinden dat zowel de kwaliteiten "lekker", "krokant" als "gesneden" heeft.

Genoeg gezeurd over het eten. Eigenlijk wil de waarheid dat we hier nog geen enkele keer slecht gegeten hebben. Mits een beetje "common sense" kan je eender welk restaurant of café binnenwandelen en lekker eten. Om nog maar te zwijgen van het enorme aanbod aan lekkere muffins en taarten. Men kent hier in Nieuw Zeeland zeker en vast wat van lekker eten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten